امروز برابر است با :1401-09-14

معماری سایت و فاکتور های موفقیت سئو چیست

معماری سایت و فاکتور های موفقیت سئو چیست

معماری درست وب سایت میتواند به سایت شما کمک کند که سئوی خوبی داشته باشید و نتیجه تلاش هایتان در زمینه سئو نموداری نزولی و رو به بالا برود در حالی که یک اشتباه و یک تجربه ناراضی بودن کاربر میتواند همه چیز را خراب کند

1- توانایی خرید کردن در سایت

موتور های جستجو در وب سایت های شما میخزند و با سرعت از این صفحه به صفحه ای دیگر گشت میزنند آنها یک کپی از همه صفحه های سایت شما تهیه میکنند و در چیزی که به آن ایندکس گفته  می شود ان را ذخیره میکنند . ایندکس دقیقا مثل یک کتاب بزرگ از صفحه های وب سایت شماست

ان هنگام که فردی جستجوویی را انجام میدهد ، موتور های جتسجو این کتاب بزرگ را ورق میزنند و صفحه هایی که بیشتر و دقیق ترین ارتباط با موضوع را دارند در رتبه های اول به نمایش در میآورند و برای این که کاربران بتوانند مطالب سایت شمارا پیدا کنند باید در این کتاب باشید و باید رتبه خوبی در این کتاب پیدا کنید . برای بودن در این کتاب باید موتور های جستجو بتوانند در سایت شما بخزند

2- موبایل فرندلی بودن

خیلی از جستجوی های گوگل روی دستگاه های موبایل انجام می شود  تا دسکتاچ به این دلیل هیچ جای تعجبی نمی باشد که گوگل برای سایت هایی که موبایل دوست هستند ارزش بیشتری داشته باشد و رتبه بندی بهتری در جستجوی های موبایل دارند . بینگ نیز همین کار را میکند

پس سایت خود را باید موبایل فرندلی کنید و به اصلاح ریپسانسیو آن به درستی طراحی و انجام شده باشد . اگر بتوانید رضایت بازدید کنندگان را از طریق موبایل به دست بیاورید شانس بسیار خوبی در رتبه بندی موتور های جستجو به دست می آورید و رفته رفته این شانس بهبود بخشیده می شود

3- تکراری

گاهی از وقت ها کتاب ایندکس شلوغ می شود و موتور جستجو با ورق زدن این کتاب وجستجو کردن هم نمیتواند صفحه هایی را پیدا کند که به طور مجازی محتوایی شبیه به هم دارند . در این شرایط پیدا کردن محتوای مناسب و مرتبط از بین همه این صفحه ها کار بسیار دشواری می باشد

شرایط ان زمانی بدتر خواهد شد که فردی به نسخه های متعدد و زیاد از همان صفحه شما لینک بدهد و این لینک ها که نشان دهنده اعتبار هستند به طور اتفاقی و ناگهانی در بین نسخه های مختلف تقسیم خواهند شد و در نتیجه از راه اصلی که همان پیدا کردن عبارت مشابه است تحریف می شود و ارزش واقعی سایت را به خدشه می اندازد به همین دلیل است که متعارف بودن خیلی مهم می باشد

4- سرعت سایت

گوگل میخواهد وب سایت را به مکانی خیلی سریع تر تبدیل کند و اعلام کرده است که سایت های پر از سرعت امتیازات و رتبه بندی خیلی بهتری نسبت به سایت های کندتر دریاف میکنند

با وجود این اگر سایت خودتانه را طوری طراحی کنید که سرعت خوبی داشته باشد باز هم تضمینی وجود ندارد که در نتیجه های بالای موتوور های جستجو قرار بگیرید . سرعت یکی از فاکتور های جزئی می باشد که طبق گفته گوگل یک مورد از 100 مورد کوئری را تحت تاثیر قرار میدهد

5- ایا url های شما توصیفی هستند؟

کلماتی که در دامنه و یا url  شما یافت می شوند میتوانند به رتبه بندی بهتر وب سایت شما کمک کنند و این فاکتور اصلی نمی باشد اما داشتن این کلمات توصیفی در url برایتان به شدت مهم خواهد بود

6- وب سایت امن

گوگل میخواهد که همه سرور های وب سای از امکان https و یا همان ssl استفاده کنند تا امنیت خیلی بیشتری را برای کاربران فراهم کنند و برای این که این اتفاق رخ بدهد گوگل وب سایت هایی که از https استفاده میکنند را در رتبه بندی بهتری قرار میدهد

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *