امروز برابر است با :1401-09-14
چطور مشتریان مناسب کسب‌ و کارمان را پیدا کنیم؟

چگونه توضیح محصولی بنویسیم که نرخ فروشمان را بالا ببرد؟

همانطور که میدانید در دنیای امروز همه ساعته افراد زیادی در حال سرچ کردن هستند به هدف پیدا کردن محصول مورد نیازشان در فضای مجازی وب گردی میکنند ؛ گاها ممکن است کابران به قصد چیز های دیگر در فضای مجازی حضور داشته باشند و قصد خرید چیزی را نداشته باشند ولی ناخودآگاه به دلیل جذابین یک محصول آن را خریداری میکنند.

سوالی که در اینجا پیش می آید این که است که چه ویژگی در این محصولات وجود دارد که باعث خرید 100% مشتری می شود؟ این محصولات چه  چیز منحصر به فردی دارند که باعث می شود مشتری بدون قصد انها را بخرد؟ در این مقاله قصد داریم به طور کامل درمورد این ویژگی منحصر به فرد آنها صحبت کنیم پس با ما همراه باشید

توضیح محصول چیست؟

نوشته ای که میتواند غوغا کند ، نوشته ای که میتواند باعث شود مشتری بدون قصد خرید هم از شما خرید کند چه برسد به آن مشتری که قصد خرید دارد ، این دقیقا همان چیزی است که بالا تر درموردش صحبت کردیم ، مسئله ای که پیش می آید این است که اصلا چرا تولید محتوای محصول مهم است؟

توضیح محصول چیست؟

توضیح محصول چیست؟

کسی که قصد دارد چیزی را بخرد اول از همه درمورد ان اطلاعات کسب میکنند . کاربرانی که در دنیای وب سایت ها هستند تنبل می باشد و معمولا کسی حین خواندن به طور کامل آن را نمیخواند و فقط اسکن میکنند و از ان گذر میکنند ، شما باید کاری کنید که اسکنشان تبدیل بشود به این که تمام هوش و حواسشان را به شما و مخصولاتان بدهد ، همان نقطه ای باشید که در بین وب گردی کاربران باعث ایست آنها و حتی خریدشان می شوید ، همه این کار هارا میتوانید با توضیح محصول جذاب انجام بدهید

دو نوع توضیح محصول داریم :

شما برای هر محصول در ووکامرس یا بقیه سیستم های فروش انلاین دو نوع توضیح مینویسید ؛ توضیحی که در نتایج جست و جوی گوگل و یا بقیه موتور های جست و جو دیده می شود و اصطلاحا به آن تایتل و متادیسکریپشن می گویند و هر دو در رنکینگ و رتبه دهی دو نوع عنصر حیاتی هستند ، اما نوشتن فقط برای گرفتن رتبه در گوگل فروش شما را به مرور نابود میکند ، بر عکس ایت که شما باید تعادل را همیشه حفظ کندید.

صفحه توضیحات محصول :

همان چیزی که به آن شرح محصول میگویند ؛ همان کادری است که زیر محصولات درج می شوند و دقیقا همان جیزی که مردم میخوانند و تصمیم میگیرند که محصول شمارا بخرند یا خیر ، آنها به دنبال دو چیز می باشند : ارزش محصول و قابلیت آن ها
اگر تجربه کاربری صفحه شما مناسب و محصول شما خیلی خوب باشد یک توضیح خیلی عالی قابلیت محصول را به درستی بیان میکند و به محصول شما ارزش خاصی میبخشد و البته باعث فروش بیشتر آن محصول می شود . اینجاست که مشتریان به روی دکمه خرید کمک میکنند

هر صفحه 3 المان اصلی را در دست دارد غ عنوان بالای صفحه ، شرح محصول ، بولت و پوینت ها و نکات کلیدی . اگر صفحه شما هنوز بولت پوینت ندارد بهتر است آن را اضافه کنید بدون شک ضرری در کار نیست

چیز های دیگری هم در این صفحه ممکن است وجود داشته باشد مثل عکس ها و کال تو اکشن ها و قیمت و جدوم و لینک به دسته بندی محصولات و خیلی از المان های دیگر که بسته به نواع محصول شما متفاوت می باشد

توضیح محصول چیست؟

توضیح محصول چیست؟

ما دقیقا با همان سه تا المان اصلی کار داریم : عنوان ، شرح و نکات کلیدی

  • چک کنید که محتوای صفحات شما اصلا کپی نباشد

عنوان بالای صفحه نباید به طوری باشد که مشتری تشخیص ندهد دقیقا چه محصولی را برای عرضه کردن دارید .

عنوان باید کوتاه باشد ولی نه خیلی زیاد ، تعداد کلمات بسیار ایده آل است . عناوین طولانی حتی مخاطب را فراری میدهند . پس خیلی واضح و شفاف است که فقط نوع و نام و مدل محصول را بیان کنید.

  • یک درخواست مطرح کنید ک

جاهای خالی را پر کنید : اگر( خواسته یا نیاز کاربران) پس (محصول در دست ) برایتان عالی است

مقلا : اگر به دنبال یک کتاب با ارزش در زمینه دیجیتال مارکتینگ میگردید این کتاب برای شما عالی است

  • به نتایج برحسته محصول اشاره ای بکنید

هر محصولی یک ویژگی با مزیت را در دست دارد که آن را نسبت به بقیه متمایز خواهد کرد، یک چیز ارزشمند که نقطه تمایز ان با سایر محصولات مشابه می باشد

در دنیای کپی رایتینگ به ویژگی برجسته USP می‌گویند. Unique Selling Proposition یا مزیت ویژه‌‌ فروش هر محصول، چیزی که محصول را نسبت به رقبا خاص‌تر می‌کند. شک نکنید. هر محصولی یک مزیت خاص دارد. فقط باید بگردید و پیدا کنید.

توضیح محصول چیست؟

توضیح محصول چیست؟

  • ویژگی های ظاهری و مهم محصول را به زبان ساده عنوان کنید

سراغ قابلیت هایی بروید که در کاتولوگ محصول به آن اشاره شده است ، به عنوان مثال : این تایر ۱۵۰ TPI است؛ یعنی در هر اینچ آن ۱۵۰ گره وجود دارد. همین عامل مهم است که باعث شده ‌‌مقاومت بالایی در برابر پنچر‌شدن داشته باشد.

بیشتر رقیب های شما به این قابلیت ها اشاره ای ندارند و وقتی که مخاطبان آنها را از زبان شما میشوندند راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد

  • کلمات به دردنخور را حذف کنید

کلماتی مثل علاوه بر ، در حقیقت ، واقعا ، واضح است که ، لازم به ذکر است که ، شایان ذکر است ، میتوان گفت و صدها کلمه و اصطلاح دیگر که کمکی به مشتری نمیکند

  • در یک لیست به سوالات متدوال پاسخ دهید

بولت ها شامل سوالات دم دستی می باشند که برای همه ممکن است پیش بیاید . اطلاعات خامی هستند که راحت تر در اختیار خواننده قرار میگیرند و نیازی نمی باشد که همه متن را بخواند تا ببیند این محصول دقیقا چیزی است که میخواهد یا خیر

بولت ها گلوله هایی می باشند که مستقیما عمل میکنند . ممکن می باشد که یک خواننده دنبال تایر کوهستانی دوچرخه باشد و به محض دیدن تایر جاده دوچرخه متوجه می شود که این محصول به دردش نمیخورد

  • به سوالات متدوال پاسخ بدهید :

نوشتن سوالات متداول خیلی آزار دهنده می باشد اما اگر شما احساس میکنید که سوالاتی درمورد محصول شما وجود دارد باید به ان ها پاسخ درست بدهید ، در صمت بولت ها یا توضیح های محصول این سوالاتا را یادداشت کنید و با کوتاهی جوابتان مخاطب را قانع به خرید کنید

حرف آخر :

درمورد توضیح محصول صحبت کردیم و 7 نکته را بیان کردیم ، حال نوبت شماست ، بگویید دیگر چه نکاتی در نوشتن توضیح محصول بهتان کمک میکند که محصولتان فروش بیشتری داشته باشد؟ دیگر چه مسائل تاثیر گذاری در این زمینه وجود دارد؟در بخش نظرات میتوانید نظرات ارزشمند خود را با ما و دیگران با اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *