امروز برابر است با :1401-09-14
چطور طراحی سایت یاد بگیریم

6 نکته ای قبل از ایجاد وب سایت باید به آن ها توجه کنید!

در این مقاله با 6 مورد از موضوعاتی که پیش از ایجاد وب سایت باید به آنها توجه نمائید آشنا خواهید شد

۱-هدف از طراحی وب سایت
۲-مشخصات مشتریان وب سایت
۳-فرآیندهایی که وب سایت می بایست از آنها حمایت کند
۴-بودجه شما
۵-آرم و نام تجاری مورد نیاز
۶-مطلب، متن ها و تصاویر

۱- هدف از طراحی وب سایت

آن موقعی که قصد دارید وب سایتی را راه اندازی کنید اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که ” هدف از طراحی وب سایت من چیست؟” جواب این سوال برای خیلی از ما که در حال طراحی سایت هستیم واضح است و برای خیلی ها نیست. اگر شما خرده فروش هستید هدف شما فروش محصولاتتان است. اما اگر تمایل دارید که وب سایتی بروشور مانند داشته باشید، طراحی یک صفحه وب برای شما کافیست. این یک شروع خوب است . اما استفاده از افکار خاص تر و ویژه تر، در طراحی یک وب سایت مناسبتر به شما کمک خواهد کرد.
چگونه باید محصولات خود را به فروش برسانید؟ چرا مردم باید از شما بیشتر از رقبایتان خرید کنند؟ برای اطمینان از فروش محصولات و رقابت با سایر فروشنده ها ، وب سایت چه کاری باید انجام دهد؟
بنابراین برای فروش بیشتر محصولات نکات زیر را در اولویت قرار دهید. برجسته کردن طیف وسیعی از محصولاتی که به فروش می رسانید، متقاعد کردن مشتریان برای خرید از شما، ترویج پیشنهاد های ویژه ، تاکید بر این نکته که من قابل اعتماد هستم و تاسیس یک تجارت آف لاین به خوبی یک تجارت آن لاین و تشویق مشتریان برای بازدید مرتب از سایت .
اگر شما وب سایتی با اهدافی که در بالا گفته شد طراحی کنید، قطعا به اهداف خود خواهید رسید. البته ارزیابی شرکت طراح وب سایت شما نیز در این زمینه موثر است.
اگر در اواسط راه متوجه شدید که مسیر خود را اشتباه رفته اید چه خواهید کرد؟ اما اگر قبل از شروع هر کاری اهداف خود را ارزیابی کنید قطعا اشتباهات پر هزینه ای نخواهید داشت.

۲- مشخصات مشتریان وب سایت

سوال بعدی که باید از خودتان بپرسید این است که بعد از راه اندازی وب سایتتان چه کسانی از سایت شما دیدن میکنند و جه مخاطبانی را در دست دارید؟
گاهی اوقات یک وب سایت می تواند فرصتی برای رسیدن افراد به اهدافشان باشد. بازار یابی آن لاین نیز مانند بازار یابی آف لاین قوانین مخصوص به خود را دارد. برای این کار ابتدا هدف خود را از بازاریابی مشخص کنید و هیچ وقت سعی نکنید تا همه افراد را از خود راضی و خوشنود نگه دارید. ظاهر و عملکرد وب سایت شما نیز باید بر اساس خواسته ها و نیازهای مشتری هایتان باشد زیرا
توجه داشته باشید که وب سایت فقط و فقط برای مخاطبان و کاربران شما تهیه شده است و نه برای شما

۳- فرآیند هایی که وب سایت می بایست از آنها حمایت کند

نیازهای تجاریتان را تجزیه و تحلیل کنید (اهدافی که در بالا یاد آوری شد). به این نکته فکر کنید که وب سایت شما چگونه می تواند از این نیازها پشتیبانی کند؟
به عنوان یک قاعده این مطلب را به یاد داشته باشید که هرچه نیازهای شما بیشتر باشد هزینه شما نیز برای طراحی یک وب سایت بیشتر خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که شما از نیازها و خواسته هایتان گذشته و یا آنها را تقلیل دهید. اگر این خواسته ها همان چیزی باشد که وب سایت به آن نیاز دارد در این صورت باعث پیشرفت و کارایی بهتر سایت شما خواهد شد. این بدان معنی است که در مورد نیازهایتان به خوبی فکر کنید.
اندازی وب سایت به همان صورتی نگاه کنید، که به فرآیند استخدام یک کارمند و پیشرفت او نگاه می کنید

۴- بودجه شما

یک قانون ساده هنگام راه اندازی وب سایت : عملکرد بیشتر = هزینه بیشتر
قبل از انجام ساده ترین و ابتدایی ترین راه ها باید در مورد بودجه ای که در دست دارید فکر کنید.همیشه توابعی وجود دارند که شما بدون آنها قادر به انجام کاری نیستید
بودجه شما نباید بر اساس هزینه ها باشد. به هر حال این مطلب را هم مد نظر قرار دهید که اگر برای وب سایت خود سرمایه گذاری بیشتری کنید، درآمد بیشتری نیز نصیبتان خواهد شد. برای مثال امکانات رزرو آنلاین هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت ، اما با این کار می توانید مشتریان بیشتری برای خود داشته باشید.
در هنگام راه اندازی یک وب سایت یکی از مهمترین مسائل، تشخیص این نکته است که از وب سایت خود چه می خواهید و بهترین کاری که میخواهید در آینده با آن وب سایت انجام دهید چه می باشد ؟ چه مشکلی را میتوانید برای کاربرانتان برطرف کنید؟ اگر می خواهید در وب سایتتان یک نقشه تعاملی داشته باشید ابتدا باید با شرکت طراح وب سایت مشورت کنید و ببینید که آیا انجام این کار نیاز است یا خیر، و اگر لازم است هزینه های آن را برآورد کنید.مطمئن باشید که هر عملکردی از جانب شما، جایگاه خود را در وب سایت پیدا خواهد کرد.

۵- آرم و نام تجاری مورد نیاز

ممکن است در حال حاضر شرکتی که در ختیار دارید آرم و نام تجاری قدرتمندی را برای شما داشته باشد.اما اگر آرم و نامی تجاری ندارید ، شرکت طراح وب سایت باید به شما کمک کنند و آرم و نامی تجاری برای شما طراحی کند و آن را در وب سایت شما قرار دهد.
یک نام تجاری خوب ، اگر به درستی و در جای مناسب استفاده شود احساس اعتماد را در مشتریان به وحود خواهد آورد ، و این اطمینان رابه آنها می دهد که شما یک فرد کاملا حرفه ای هستید.به آرم مک دونالد توجه کنید.(شاید این نام مورد علاقه همه افراد نباشد، اما بسیار قوی و قدرتمند است). موفقیت مک دونالد به دلیل وجود یک آرم تجاری قدرتمند است که در همه جای جهان شناخته شده است. شما در هر نقطه از جهان که باشید به سراغ مک دونالد می روید ، حتی اگر در منزل شخصی خود نیز باشید آن را سفارش می دهید.
احساس شناخت ، اعتماد را به وجود می آورد. همه ما به طور ناخود آگاه بیشتر به افرادی اطمینان می کنیم که قبلا آنها را دیده باشیم. نام تجاری شناخته شده نیز به همین صورت است. اگر شما یک فروشگاه با آرم تجاری شناخته شده ای داشته باشید، به راحتی می توانید محصولات خود را به صورت آن لاین به فروش برسانید. مشتریان به وب سایتی که نامی شناخته شده داشته باشد بیشتر اطمینان می کنند.
شما باید از نام تجاری خود در تمامی قسمتها مانند، سربرگ، یونیفورم کارکنان ، آگهی ها و غیره استفاده کنید. اگر مشتریان آرم تجاری شما را قبلا دیده باشند، مطمئنا بیشتر به شما اطمینان خواهند کرد.

۶- محتوا: متن وتصاویر

محتوایی که تولید می کنید از هر چیزی در سایتتان مهم تر است
به دو دلیل که در زیر توضیح داده خواهد شد
اول اینکه مشتریان بدانند که در وب سایت شما به دنبال چه چیزی هستند و در واقع شما با تولید محتوا به آنها احترام گزاشته اید و اطلاعات مفیدی را در اختیار آنها قرار داده اید که این موضوع برای مخاطبان شما بسیار ارزشمند است و دیگر اینکه شما نیز این اطمینان را پیدا کنید که موتورهای جستجو گر بهترین جستجو را در وب سایت شما انجام می دهند.معمولا افراد ترجیح می دهند که برای پس انداز بیشتر ، خودشان مطالب وب سایتشان را آماده کنند. اما همانطور که قبلا اشاره شد، محتوا مهمترین قسمت یک وب سایت است که در دراز مدت درآمد بیشتری برای شما ایجاد می کند.
بعضی افراد دست خط زیبایی دارند و به خوبی نیز می نویسند. اما اهمیت استفاده از کلمات کلیدی، عبارات کلیدی، قابلیت استفاده، ضرورت اسکن کردن و غیره ، ضرورت این امر را می رساند که نگارش مطالب یک وب سایت، خود یک هنر است.
اهمیت استفاده از تصاویر نیز نباید دست کم گرفته شود. وب سایت مانند یک رسانه تصویری است که تفاوت تصاویر خوب و حرفه ای با تصاویر بد نباید دست کم گرفته شود. بنابراین برای این کار شما باید از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *