امروز برابر است با :1401-09-14
آموزش-کسب-درآمد-از-سایت

چگونه از وب سایت کسب در آمد کنیم ؟ + 8 روش کسب در آمد از وب سایت

آموزش کسب در آمد از سایت

یکی از سوالتی که زیاد پرسیده می شود این است که یک وب سایت چگونه به درآمد میرسد و درآمد یک وب سایت چقدر است ؟ تمامی این سوالات به موضوع وب سایت شما و سرمایه و وقت شما بستگی دارد که چقدر روی وب سایت کار کنید در آمد یک وب سایت می تواند از 1 م تومان تا 10 ها میلیارد تومان در ماه متغیر باشد . 

برخی از وب سایت ها فقط برای معرفی شرکت یا یک مجموعه خاصی ساخته می شوند و تنها هدفشان معرفی است اما گروه دیگری از وب سایت ها هدف های دیگری مثل فروش آنلاین و جذب مشتری آنلاین برای کالا یا خدماتشان را دارند .

در همین حال برخی سایت ها هم معرف خدمات یا محصولات شرکت خاصی نیستند و صرفا خودشان در نقش یک محل کسب درآمد ایفای نقش می کنند. مثلا سایت هایی که با انگیزه جذب آگهی و یا حق اشتراک طراحی می شوند.

گروه دیگری از وب سایت ها با انتشار محتوا های با کیفیت در سایت سعی در جذب مخاطب و فروش تبلیغات در سایت میکنند که به آن سایت های خبری یا سایت های مجله ای می گویند مثل سایت چطور یا بیتوته .

چگونه از وب سایت کسب درآمد کنیم؟

آموزش-کسب-درآمد-از-سایت

آموزش-کسب-درآمد-از-سایت

باید اصولا این سوال را جور دیگری پرسید ؟ چگونه بازدید وب سایت را بالا ببریم تا کسب درآمد کنیم زیرا که وب سایت تا بازدید کننده نداشته باشد در نهایت فروش هم نخواهد داشت و مخاطبی در کار نخواهد بود

یکی از روش های بسیار عالی برای افزایش بازدید سایت انجام سئو سایت است . سئو یه این معنی است که یک کلمه پر بازدید مربوط به کارتان در سایت شما به صفحه یک گوگل بیاید برای مثال شما صفحه ای برای فروش ادکلن در سایتتان دارید و آن صفحه در کلمه خرید ادکلن به صفحه یک بیاید در این صورت روزانه هزاران نفر وارد صفحه فروشگاه آنلاین شما میشوند و ادکلن خواهند خرید به این ترتیب فروش سایت شما و بازدید کننده سایت شما بالا خواهد رفت

روش دیگر تبلیغات کردن در سایت های دیگر است که میتواند به صورت تبلیغات بنری یا ریپورتاژ آگهی باشد .

خب حالا روش های زیر روش هایی است که سایت شما می تواند از آن در آمد داشته باشد . :

۱ – تبلیغات به ازای هر کلیک

شما میتوانید با سئو کردن وب سایتتان یا انشتار محتوا جذاب بازدید سایتتان را بالا ببرید و از این طریق تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک یا ppc را در سایتتان انجام دهید این یک پلن جذاب و پر درآمد برای وب سایت های مختلف است

در این روش معمولا بر‌اساس هر کلیک بر تبلیغاتِ تبلیغ‌دهنده به شما به عنوان ناشر آن تبلیغات پرداخت می‌شود. اما چگونه می‌توانیم برای این تبلیغات برنامه‌ریزی کنیم؟

شما میتوانید در یکی از شرکت های تبلیغات کلیکی ثبت نام کنید و با قرار دادن جایگاه تبلیغاتی در وب سایتتان به ازای هر کلیک بر روی آن بنر تبلیغاتی در آمد کسب کنید .

محبوب ترین شرکت های تبلیغات کلیکی :

یکتا نت

صبا ویژن

مدیا اد

۲ – تبلیغات همسان یا Native

تبلیغات همسان اغلب به طور یکپارچه با محتوای خود آن وب‌سایت متناسب است و این باعث ایجاد اعتماد بیشتر به آن نوع تبلیغات و در نتیجه بالا رفتن نرخ کلیک و بهبود کیفیت تبلیغ می‌شود.

حالا چگونه می‌توانیم از تبلیغات همسان در سایت خود استفاده کنیم؟

راه اول: می‌توانیم به سراغ تبلیغ‌دهندگانی برویم که کسب و کارشان با موضوع شما هم‌خوانی دارد.

راه اول دوم: به سراغ شرکت‌های تبلیغاتی برویم که دارای تعدادی تبلیغ‌دهنده و یک پلتفرم واسط هستند که می‌توانند براساس موضوع ما تبلیغ‌دهندگان را به شما وصل کنند.

چرا تبلیغات همسان مهم است؟

با زیاد شدن محتوای تبلیغاتی و کلافگی کاربران از تبلیغات سرزده مانند تبلیغات پاپ آپ و بنری ، ناشران به دنبال روش‌های جدید برای جدید برای ارائه محتوای تبلیغاتی هستند تا بتوانند هم کاربر خود را حفظ کنند و هم بتوانند همچنان تبلیغ‌دهندگان را راضی کنند.

در تبلیغات همسان ناشران از آن این نوع تبلیغات برای کسب درآمد از وب سایت های خود با محتوای تبلیغاتی شخصی شده استفاده می کنند که تجربه کاربر را مختل نمی کند

۳ – تبلیغات ویدئویی

 

تبلیغات ویدئویی نوعی جذاب از تبلیغات است که بازدیدکنندگان را درگیر سایت شما می کند.

تبلیغات ویدئویی چیست؟

کسب-درآمد-از-سایت

کسب-درآمد-از-سایت

ناشران همانطور که  می‌توانند مطالب تبلیغات همسان که شامل یک تصویر و متن است را در سایت خود قرار دهند می‌توانند فیلم‌ها و تیزرهای تبلیغاتی مرتبط با موضوع خود را در وب‌سایت خود قرار دهند.

به عنوان مثال حتما تیزرهای  تبلیغاتی ویدئویی را که قبل یا هنگام  پخش ویدئو اصلی سایت نمایش داده می‌شوند را دیده‌اید. این روش تبلیغاتی بیشتر مناسب وب‌سایت‌هایی است که محتواهای ویدئویی تولید می‌کنند و می‌توانند بر اساس پارامترهای مختلف با تبلیغ‌دهندگان کار کنند.

ناشران تبلیغات ویدئویی را براساس هزینه به ازای مشاهده کامل (CPCV) یا هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) می‌فروشند. آن‌ها به تبلیغ کنندگان کمک می‌کنند تا مخاطبان مناسب را با محتوایی جذب کنند که مورد توجه بینندگان آن‌ها قرار گرفته و با رفتارهای آن‌ها همسو باشد.

تبلیغات ویدئویی چقدر موثر هستند؟

در یک آژانس تبلیغاتی ویدئویی تقریبا بیش از ۱ میلیارد بازدید در بین مخاطبان ایرانی ایجاد می‌شود و می‌تواند ۷۰٪ قابلیت مشاهده را افزایش دهد. تبلیغ کنندگان هنگام نمایش تبلیغات خود به شما هزینه پرداخت می کنند .

۴ – فروش فضای تبلیغاتی

ناشران می‌توانند برای به حداکثر رساندن درآمدزایی از سایت خود، فضای تبلیغاتی را در وب سایت‌های خود بفروشند .

فروش فضای تبلیغاتی در وب سایت چیست؟

در‌واقع ناشران قسمتی از سایت خود را برای مدتی معین به یک کسب و کار اجاره می‌دهند و در ازای آن اجاره بهایی دریافت می‌کنند.

در این روش طرفین بر سر محتوای نمایشی به صورت بنری یا شبه همسان توافق می‌کنند. اما رایج‌ترین فروش فضای تبلیغاتی مربوط به فروش جایگاه‌ها به صورت بنری است.

 

۵ – بازاریابی پورسانتی یا Affiliate Marketing

برخی از ناشران به پلتفرم‌های Affiliate Marketing یا بازاریابی پورسانتی می‌پیوندند تا به طور مداوم از طریق بازدید از وب‌سایتشان در کسب درآمد کنند.

بازاریابی وابسته چیست؟

افیلیت مارکتینگ در واقعی نوعی از کسب درآمد است که شما به عنوان ناشر در قسمتی از سود تبلیغ‌دهنده شریک می‌شود. در این روش سایت ناشر با تبلیغ محصولات و خدمات تبلیغ‌دهنده در ازای فروشی که از طریق سایت ناشر انجام می‌شود پورسانتی را از تبلیغ‌دهنده دریافت میکند.

بازاریاب های وابسته چگونه درآمد کسب می کنند؟

ناشران معمولاً از هر خرید مشتری ، کارمزد دریافت می‌کنند. همچنین ممکن است برای هر کلیک و به ازای تعاملی که کاربر آن‌ها با سایت مقصد ایجاد می‌کند مبلغی را دریافت کند.

به عنوان مثال، یک وبلاگ علاقه‌مندی آقایان ، ممکن است یک جعبه اصلاح ۴۰۰ هزار تومانی با کارمزد ۵۰٪ تبلیغ کند. هر بار که شخصی روی آن تبلیغ کلیک کرده و محصول را خریداری می‌کند، ناشر ۲۰۰ هزارتومان درآمد کسب می کند.

۶ – درآمدزایی مبتنی بر اهدا

 

بعضی از ناشران به عنوان جایگزین تبلیغات ، از خوانندگان درخواست کمک می کنند.

درآمدزایی مبتنی بر اهدا چیست؟

بسیاری از ناشران ، به صورت رایگان یا سرگرمی ، محتوا را ایجاد می کنند. اگر آنها طرفداران وفادار و بازدیدکننده های همیشگی داشته باشند، ممکن است یک سیستم کمک مالی راه اندازی کنند.

به این صورت که وب‌سایت مورد نظر درگاه پرداختی را جهت حمایت و پشتیبانی در سایت خود قرار می‌دهند تا بازدیدکنندگان در صورت رضایت، مبلغی را به عنوان حمایت یا هدیه به صاحب سایت پرداخت کنند.

به عنوان مثال یکی از سایت‌های معروف حوزه دانلود فایل در ایران با تمرکز بر پرداخت به عنوان حمایت مالی از طریق سایت خود درآمدزایی می‌کند.

در بلاگ مدیااد بخوانید:  آشنایی با تبلیغات همسان با رویکرد جهانی

۷ – محصولات یا خدمات خود را بفروشید

 

برخی از ناشران فکر می کنند:

“چرا وقتی می‌توانم محصولات شخصی خود را تبلیغ کنم ، محصولات شخص دیگری را تبلیغ کنم؟”

این یک تاکتیک معمول برای تأثیرگذاران و وبلاگ نویسان است که در یک منطقه خاص تخصص دارند و طرفداران زیادی دارند.

به عنوان مثال وب‌سایتی را در نظر بگیرید که با انتشار دستور پخت غذا ، بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب کرده است . صاحب این سایت بعد از مدتی تصمیم می‌گیرد که دستورات پخت خود را در کتابی به نام خودش منتشر کند و این کتاب را در وب‌سایت خود به فروش برساند.

این روش برای وب‌سایت‌هایی که پیرامون یک محصول یا موضوع خاص تولید محتوا می‌کنند می‌تواند بسیار مفید باشد.

۸ – رپورتاژ آگهی

ناشران در کنار محتوای ارگانیک خود، محتوای حمایت شده را در وب سایت های خود میزبانی می‌کنند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ مقاله یا مجموعه مقالاتی است که برای معرفی و تبلیغ یک کسب و کار دیگر توسط تبلیغ کننده ایجاد شده است. به این گونه محتواها اغلب رپورتاژ آگهی نیز گفته می‌شود.

تفاوت رپورتاژ با تبلیغات همسان چیست؟

رپورتاژ شکلی از تبلیغات همسان است. همانطور که آگهی با محتوای اطراف و بستر میزبان خود ترکیب می شود، همسان است.

مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی یا ابزارک های پیشنهادی ، مقالات حمایت شده تجربه کاربر را مختل نمی‌کنند و برای بیننده مقاله آشنا است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *