امروز برابر است با :1401-09-14
چطور مشتریان مناسب کسب‌ و کارمان را پیدا کنیم؟

چطور مشتریان مناسب کسب‌ و کارمان را پیدا کنیم؟

اگر شما هم به فکر راه اندازی یک کسب و کار هستید احتمالا این سوال که چطور مشتریان مناسب کسب‌ و کارمان را پیدا کنیم؟ در ذهن شما ایجاد شده است. چالش برانگیز ترین قسمت هر کسب و کاری پیدا کردن مخاطب هدف است. همه صاحبان کسب و کارها به دنبال راهی برای جذب مشتری هدف برای حوزه کاری خود هستند.

شاید شما هم با کسب و کارهایی مواجه شدید که در هر شرایطی مشتریان زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم روش داشتن مشتری همیشگی را به شما آموزش دهیم. پیدا کردن اولین مشتریان برای هر کسب و کاری مسئله اصلی است.

حتی اگر شما محصول خوبی ارائه دهید ولی مخاطبی برای عرضه نداشته باشید شکست میخورید. اگر در جذب مخاطب هدف و نگه داشتن آن مهارت نداشته باشید دیگر کسب و کاری نخواهید داشت.

چطور مشتری پیدا کنیم؟

جذب و نگه داری مشتری و تبدیل آن به خریدار واقعی اصلی ترین چالش هر کسب و کاری است. نکات و تکنیک هایی در بازاریابی وجود دارند که با انجام آن ها به راحتی میتوانید مشتری پیدا کنید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

1- بازار هدف‌تان را پیدا کرده و روی آن تمرکز کنید

اولین قدم در هر کسب و کاری شناسایی بازار هدف شماست. بازار هدف شامل مشتریان بالقوه شما میشود. یک مثال ساده، مثلا شما یک مزون لباس عروسی و نامزدی دارید، قطعا یک مرد نمیتواند مخاطب هدف شما باشد. در چنین کسب و کاری دختران جوان مشتری بالقوه شما هستند.

برای پیدا کردن بازار هدفتان باید پارامتر های کسب و کارتان را مشخص کنید. جنسیت، موقعیت، تحصیلات پارامتر های دیگری هستند که باید آن ها را هم در نظر بگیرید. با کنار هم قرار دادن این پارامترها میتوانید مشتریان بالقوه خود را پیدا کنید.مشتریان بالقوه به معنی افرادی که هنوز از شما خرید نکرده‌اند ولی به محصولات و خدمات شما نیاز دارند.

در ابتدا باید این مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل خود تبدیل کنید. مشتری بالفعل در واقع مشتری است که حداقل یکبار از شما خرید کرده است. همین مشتری بالفعل اگر باز هم از شما خرید کند به مشتری دائم شما تبدیل می شود.

برای حفظ و نگه داری مشتریان بالفعل باید تمرکز خود را روی نکاتی بگذارید تا اعتماد مشتری را جلب کنید. همیشه مشتریان را کنجکاو نگه دارید. متفاوت از سایر رقبا باشید. برای مشتریان دائم خود تخفیفات ویژه در نظر بگیرید. نیاز های آن ها را ابیتدا به خوبی بشناسید سپس توضیح دهید که چرا محصول یا خدمت شما برای او بهترین است. در انتها هم میتوانید از خلاقیت خودتان برای حفظ و نگه داری مخاطب کمک بگیرید.

 

چطور مشتریان مناسب کسب‌ و کارمان را پیدا کنیم؟

چطور مشتریان مناسب کسب‌ و کارمان را پیدا کنیم؟

 

2- کسب و کارتان را تبلیغ کنید

بعد از شناخت مشتریان باید بدانید مشتری شما بیشتر در چه جاهایی بیشتر حضور دارند. با تبلیغات دیگر لازم نیست به دنبال شمتری بگردید، مشتری شما را پیدا می کند. مهم ترین نکته در تبلیغات اینست که هدفمند باشند. شما باید با شناخت نیاز مشتری باید بهترین روش تبلیغات در فضایی که برای مخاطب جذاب باشد را انتخاب کنید.

تبلیغات باید در جایی باشد که مشتریان بالقوه شما بیشتر حضور دارند. همچنین میتوانید به مقاله نکاتی برای افزایش فروش اینترنتی مراجعه کرده تا بتوانید بهترین تبلیغ را برای کسب و کارتان انجام دهید.

3- از اینترنت مشتری پیدا کنید

فضای دیجیتال یک منبع نامحدود برای پیدا کردن مشتری است. برای ابتدای کار به یک محیطی نیاز دارید که مخاطب محصولات و خدمات شما را مشاهده و انتخاب کند. انتخاب سایت یا اینستاگرام هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

البته میتوانید هر دو را در کنار هم داشته باشید. فروش محصولات و خدمات با اینستاگرام کار سختی نیست و به راحتی بدون هیچ پیشنیازی میتوانید آموزش ببینید. اگر میخواهید سایت اینترنتی داشته باشید، در ابتدا کار شما کمی مشکل میشود. زیرا باید میان رقبا زیاد سایت خود را در رتبه های بالای موتورهای جستجو نگه دارید.

4- پیدا کردن مشتری با جشنواره فروش و تخفیف

مشتریان همیشه به دنبال تخفیف در خرید ها هستند. پس ایجاد جشنواره فروش و تخفیف میتوانید مشتریان بالقوه زیادی را به مشتری بالفعل تبدیل کنید. برای ایجاد جشنواره و تخفیف باید دلیل داشته باشید. مثلا جشنواره نوروزی یا تخفیف روز مادر. نکته بعدی اینست که بازه زمانی کوتاهی به آن اختصاص دهید زیرا مشتری بیشتر ترغیب میشود تا خریدش را نهایی کند. در ایجاد تخفیف ها خلاقیت و ابتکار عمل به خرج دهید. مثلا میتوانید درصد سود مشتری را به او نشان دهید.

5- در رویدادها و همایش‌ها شرکت کنید

یکی دیگر از روش های تبلیغ شرکت در رویداد هایی است که مرتبط با حوزه کاری شما می باشند. با شرکت در این سمینارها مستوانید مشتریان بالقوه زیادی را جذب کنید. البته این روشها به دلیل شیوع ویروس کرونا دیگر زیاد کارایی ندارند ولی هنوز هم به عنوان یک روش کمکی میتوانید روی آن حساب کنید.

6- با ایمیل و پیامک مشتریان جدیدی پیدا کنید

برای ارسال ایمیل به صورت کلی و انبوه باید سرویس ایمیل مارکتینگ تهیه کنید. البته ای روش برای زمانی است که شما مشتری بالقوه خود را شناسایی کرده باشید. برای ارسال پیامک به صورت انبوه هم به سرویس انبوه احتیاج دارید. یکی از مزایا این روش ها امکان فیلتر کردن بین مخاطبین هدف شماست برای مثال فقط میتوانید به آقایان پیام بدهید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به سوال چطور مشتریان مناسب کسب‌ و کارمان را پیدا کنیم؟ پاسخ دهیم. نکاتی که برای هرکدام از این روش ها آورده شده بسیار به دردتان می خورد. مهم ترین نکته که باید همیشه بخاطر بسپارید اینست که هر کجا که مخاطب حضور دارد شما نیز باید حضور داشته باشد. این روز ها که اکثر کاربران به صورت آنلاین خرید میکنند حضور شما باید در فضای دیجیتال بسیار پررنگ تر از قبل باشد. پس فضای دیجیتال را دست کم نگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *